wtorek, 22 stycznia 2013

Funkcje opakowań


Funkcje opakowań:


  • Ochronna Towarów – chroni produkt przed działaniem czynników zewnętrznych. Wartość użytkowa musi być zabezpieczona przez opakowanie , aby zapewnić : świeżość, trwałość, estetyczność, atrakcyjność. Opakowanie powinno zapobiegać : zepsuciu, zmianie barwy, zmianie konsystencji, wyparowaniu, zabrudzeniu, uszkodzeniu towaru.
  • Informacyjna – nabywca zapoznaje się z rodzajem i właściwościami produktu, datą produkcji, sposobem użycia, terminem ważności, ceną, producentem. Funkcja ta jest ważna w przypadku wprowadzania na rynek nowego towaru.
  •  Reklamowa – podnosi ona wartości estetyczne towaru i zachęca do kupna
  • Promocyjna – organizowanie degustacji. Towary znajdujące się w sprzedaży promocyjnej zawierają kupony konkursowe, które upoważniają klientów do udziału w losowaniu nagród.
  • Jakościowa – ma znaczenie przy towarach luksusowych. Są produkowane one z bardzo dobrych tworzyw, o ciekawej kolorystyce, są trwałe i podkreślają wysoki poziom towaru. Estetyczne opakowanie zachęca klienta do kupna mimo wysokiej ceny.
  • Ekologiczna – polega na tym, że opakowania powinny być możliwe do wycofania z obrotu handlowego i nadawać się do utylizacji, aby były przyjazne dla środowiska.

1 komentarz:

  1. Równie ważne są opakowania towarów do wysyłki, jeśli prowadzi się na przykład sprzedaż online i tak wysyła swoje produkty. Dobry karton, wypełniacze aby towar nie przemieszczał się i nie niszczył i jeszcze sprawdzone mocne taśmy, na https://tcmservice.pl/produkty-kategoria/tasmy-pakowe/ są takie szczególnie dostępne.

    OdpowiedzUsuń